Het kan zijn dat u bij opgesloten raken in de liftcabine geen contact kan maken met onze servicecentrale.
Zoals u wellicht gelezen heeft is T-Mobile op 1 juni 2021 als eerste van de Nederlandse telecomprovider gestopt met 2G voor de particuliere markt. Voor de M2M (data) gebruikers van T-Mobile geldt overigens een andere einddatum, namelijk 1 juni 2023. Ook andere telecombedrijven (KPN en Vodafone) zullen in de toekomst gefaseerd stoppen met 2G of 3G.
Liftinstallaties zijn vaak voorzien van een dubbelzijdige spreekluisterverbinding. In het uitzonderlijke geval dat u opgesloten raakt in de liftkooi kunt u doormiddel van de alarmdrukknop verbinding maken met onze servicecentrale. U spreekt dan rechtstreeks met onze medewerker die direct een monteur op pad stuurt om u te helpen, maar u ook gerust zal stellen en voor u beschikbaar blijft zolang dit nodig is. Achter deze drukknop gaat een behoorlijk stukje techniek schuil. Maar de ontwikkeling van de techniek gaat snel en is daardoor in veel gevallen helaas ook snel verouderd.
Veel liften maken gebruik van apparatuur die werkt met een 2G of een 3G GSM verbinding. Bij het uitschakelen van deze 2G en 3G verbinding kan het dus voorkomen dat u geen noodoproep meer kunt plaatsen. De lift zou in dat geval zelfs niet in bedrijf mogen zijn.
Laat u niet verrassen. Het kan verstandig, maar ook interessant zijn om deze apparatuur proactief te vervangen en de installatie voor te bereiden op de toekomst. Dit geldt overigens ook voor liftinstallaties die nog verbonden zijn met een analoge (bedrade) telefoonlijn.
Schindler levert apparatuur welke werkt met een 4G verbinding. Deze apparatuur is geschikt voor iedere type liftinstallaties en bieden wij u aan binnen een huurconcept.
Alle voordelen op een rijtje:
Bovendien:
Mocht u meer willen weten over dit onderwerp neem dan gerust contact op met uw accountmanager. Hij kan u informeren over de huidige situatie bij uw liftinstallaties en zal dan tevens de mogelijkheden met u bespreken.